10. helmikuuta 2017

Jos koirat puhuisivat

Minä: Noniin mitäs mieltä Väinö on tästä uudesta pennusta?
Väinö: moimoimoi sä oot ihana, haittaaks jos halaan sua? No halaan silti, toiks mulle jotain hyvää? Ai et...no mitä sä halut?

Koira pyörii ja hyörii ympyrää jaloissa, häntä heiluu ja tassut kauhoo ilmaa..

Minä: Kysyin että mitä sä oot mieltä Välkystä?
Väinö: Ai kuka? Mikä se Välkky on, jotain syötävää? Ai se pentu? En mä oikein tiedä. Onko pakko vastata? Se tuoksuu ihan tytöltä, ja mä tykkään tytöistä! Ei siitä kyllä juoksukaveriksi oo, kun se on niin hidas juokseen. Mä tykkään kyllä vähän isommista tytöistä, että tää on kyl vähän pieni tyttöystävä.

*Koira hyppää päin ja rutistaa etutassut vyötäisten ympärille, nuolee namaa ja mumisee omiaan.
Naama, kädet ja vaatteet täynnä karvaa ja kuolaa.* 

Minä: No mitä mieltä Tuuli ja Mimmi on Välkystä?
Mimmi: Maailman paras lelu, saanko ottaa sen suuhun ja retuuttaa? Se on just hyvän kokonen mun suuhun. Meneekö se rikki jos päälle hyppää?
Tuuli: Ihana vauva, saanko sen? Mä pitäisin vauvasta hyvää huolta, imettäisin ja nuolisin puhtaaksi. Voisin vaihtaa sen tähän vanhaan (mimmiin), tää on jo vähän liian iso vauva, eikä käyttydy yhtään niinku vauvat. Mun äidin vaistot herää pelkästään kun nään sen... ihana vauva ♥
Mutta antaisitko jo ruokaa? Ai ei oo ruoka aika, no mut kyllä mä voin silti syödä.

*Hännät heiluu, kuola valuu suupielistä. Ininää ja ulinaa. Tuuli kantaa ruokakuppia ympäri tarhaa ja vikisee.*

Minä: Veeti! Mitä sä tykkäät Välkystä?
Veeti: Ihan kiva. Koska se haetaan uuteen kotiin? Ai se asuu meillä... no koska se lähtee?
Minä: Ei se mihinkään lähde, se on sun pikkusisko!
Veeti: Pikku....sisko? Kauhee termiitti se on! Ei anna mun edes kusta rauhassa vaan on heti turkissa kiinni. Se repii mun suupieliä ja seuraa mua joka paikkaan, silloinkin kun haluaisin olla vaan sun kanssa, niin se tulee aina meijän väliin. 
Minä: Et siis tykkää siitä?
Veeti: En mä niin sanonut! Kerrankin on joku jonka voitan juoksukilpailussa ja joka jää rannalle ruikuttaan kun mä voitan. Tiesiks että sen tulemisen jälkeen en oo kertaakaan hävinnyt nopeuskilpailussa. 

*Tapittaa ruskeilla silmillään ja heiluttaa häntää.* 


Minä: Tiikeri! kiskiskis tuu tänne. Oot sä komea ja iso. Susta olis pitänyt tulla Karvinen.
Tiikeri: Mraum. Ihana palvelusväki, koska saan ruokaa?
Minä: Tiikeri, mitä mieltä sä oot Välkystä?
Tiikeri: Mrrrauraur.... Ihanaa just siitä..... GRRR EI ENÄÄ KIIITOS!! *puree käteen ja huiskaa hännällään lähtömerkikseen*

*Välkky juoksee paikalle ja hyökkää Tiikerin niskaan. Tiikeri yrittää juosta auton alle, koira roikkuu perässä.*

Tiikeri: Irti kapinen rakki! Irti tai kynsin sulta silmät päästä! 
Välkky: Haa sain sut satimeen, antaudu. *mupeltaa suu täynnä karvaa*
Tiikeri: Okei okei ollaan kavereita, tykkään susta, älä syö mun häntää! Lupaan etten enää syö sun aamupalaa, kunhan päästät irti. 

*Kissa pyörii selällään maassa ja koira makaa kissan päällä ja puree häntää. Koko kasa on pelkkää jalkojen ja häntien mylläkkää* 

Välkky: Moi mamma! Mä rupeen pikku hiljaa nouseen tän pihan kingiksi, vielä noiden isojen koirienkin pitää tajuta että mä määrään. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätähän kommentti, kiitos!